WAAR IK MIJN ERVARING HEB OPGEDAAN…

Vanaf de middelbare school heb ik veel bijbaantjes gehad. Zo heb ik, zoals iedereen, veel krantenwijken gehad. Maar ook een zomer gewerkt als verhuizer en op de expeditie bij een kippenslachterij. Veel uiteenlopende baantjes, die mij hebben geleerd dat je hard moet werken voor je geld (het helpt ook dat je van de Veluwe komt). Met deze bijbaantjes wil ik je verder niet vermoeien, maar wel met deze banen die ik gehad heb..

Pure Internet Marketing

Augustus 2018 – heden

In augustus 2018 ben ik begonnen als online marketing consultant bij Pure Internet Marketing. Als consultant help in bedrijven om meer te halen uit hun online campagnes. Daarnaast ben ik actief op zoek naar nieuwe bedrijven die wij kunnen helpen met slimme online campagnes. Bij Pure focussen we ons op drie peilers, (1) het analyseren van data voor een stevig fundament, (2) het genereren van traffic naar de website en (3) het optimaliseren van conversie.

Traffic genereren via alle mogelijke disciplines binnen online marketing, zoals zoekmachineoptimalisatie, online advertising, social media en e-mail marketing.

SIGNUM MARKETING

2013 – juli 2018

Bij Signum Marketing combineer ik mijn kennis van online marketing met mijn ervaring in de sales. Als adviseur help ik bedrijven met hun marketing uitdagingen. Het onderhouden met relaties met klanten, het samenwerken aan doelstellingen en het continue blijven leren en ontdekken (wat dat is online marketing) is wat ik veruit het leukst vindt. Naast dat ik actief op zoek ben naar nieuwe klanten ben ik ook bezig met onze eigen marketing. De transitie van outbound marketing naar inbound marketing is er niet één die je van vandaag op morgen realiseert, maar waar je maandenlang in moet investeren.

Zeer betrokken bij wat er gebeurt in het bedrijf. Een pientere, snelle denker. Écht van betekenis willen zijn voor zijn klanten. Mét oog voor de persoon die hij tegenover zich heeft. Dát is Rien!

Arie van Loopik – Directeur download

ELMA MULTIMEDIA

2012 – 2013

Na mijn periode bij De Persgroep ben ik via via benaderd door Elma Multimedia. Ze hadden net een grote nieuwe opdracht binnen en wilde mij als één van de accountmanager voor dit cluster hebben. Na één gesprek wist ik voldoende, hier ging ik weer terechtkomen bij een kleine club waar ik me met meer zaken kon bemoeien! In de twee jaar die ik daar gewerkt heb ben ik er achter gekomen dat alleen de focus op sales niet is wat ik leuk vindt. De combinatie met marketing maakt het voor mij echt leuk.

Rien weet de juiste balans te vinden tussen de wensen van de klant en het belang van het bedrijf. Dit in combinatie met de juiste toonzetting zorgt voor een prettige samenwerking.

Kees Pater – Commercieel Manager download

WAAR BEN IK GOED IN?

Online Marketing
Sales
Accountmanagement
New business

DE PERSGROEP

2011 – 2012

Na drie jaar met heel veel plezier gewerkt te hebben bij Sportfacilities kwam ik tot de conclusie dat ik of verder in de marketing moest of in de sales. Na lang twijfelen ben ik aan de slag gegaan bij De Persgroep als accountmananger voor het AD (Utrechts Nieuwsblad). Al snel kwam ik er achter dat zo’n grote organisatie niets voor mij was. In plaats van met zijn allen voor één doel gaan was het meer ieder voor zich, dat past niet bij mij. Wel een hele leerzame periode!

SPORTFACILITIES

2008 – 2011

Begonnen als stagiaire en na 4 jaar vertrokken als sales en marketing manager. Sportfacilities is een kleine uitgeverij van sportvakbladen, waaronder TrainersMagazine en FietssportMagazine (in opdracht van de NTFU). Binnen Sportfacilities werd ik al snel verantwoordelijk voor de marketing en de sales. 

Tijdens je stage liet je al zien uit het goede hout te zijn gesneden: je deed enthousiast mee aan nieuwe projecten, en het bleek als snel dat je ‘het afsluiten van orders’ in je DNA had zitten. Dat, en je opstelling als echte teamplayer, zorgde ervoor dat je na afloop van je stage kon aanblijven als werknemer. In die periode werd duidelijk dat het je ook niet aan managementkwaliteiten ontbrak: je ontwikkelde je binnen het salesteam als de natuurlijke leider van de roedel.

Floris Schmitz – Directeur download